Sjukstugan del II

Olle spydde ju som bekant igår kväll och det fortsatte under natten, han och jag låg på madrasser på golvet i pojkarnas rum och det brukar komma någon förvarning innan spyan kommer. En hulkning eller hostning men inte den här gången, så jag hann inte ens slå upp ögonen innan han spytt ner hela sig och sängen. Tre gånger under natten med bäddning av nya sängkläder och duschning av pojke inkluderande.
Tröttsamt.
Johan gick upp med pojkarna vid nio imorse men lät mig sova, när klockan var 11.15 kom båda pojkarna upp och skulle sova middag, Elias somnade bredvid mig men Olle och jag gick ner efter en liten mysstund. Vi åt lite frukost men jag hade under hela natten känt mig illamående med ont i magen och yrsel så jag var helt övertygad om att det var min tur att börja spy men jag har klarat mig hittills.
När Elias vaknade så hörde vi hur det lät på övervåningen men han sa inget så vi brydde oss inte så mycket men efter en kort stund så gick vi upp och tittade. Då hade han hittat sprayflaskan med rengöringsmedel som blev ståendes där efter kräkningarna under natten.
Som om det inte räckte med ett tvättberg av nerspydda sängkläder så fick vi nu lov att ta bort tre örngott och ett underlakan som var fullsprayat med en blandning av linoljesåpa och vatten.
Jippie!
Nu verkar Olle må bra i alla fall och båda pojkarna sover.
Jag har slöat hela dagen tack vare min fina make som tagit hand om allt. Jag mår nu bra och ska snart ta en kvällspromenad i mörkret med Viggo. Jag kommer aldrig kunna sova om jag inte varit ute i friska luften på hela dagen.

Lämna en kommentar