Det gick som en dans

image

Det funkade alldeles utmärkt att ta bussen in till stan med pojkarna.
Några små missöden som lätt kan åtgärdas till nästa gång bara.
Jag satte Olle i vagnen och slängde upp Elias i Ergon på ryggen och fick riktigt bråttom, det är svårt att gå fort som attan med ett barn i vagn och ett på ryggen. Vi hann i tid till bussen men jag var svettig när vi kom fram. 2,2 km är det till busshållplatsen.
Sen går det tydligen inte att betala med kontanter på bussen men Värmlandstrafik tycker att det är onödigt att informera sina bussresenärer om det så därför finns det ingen information överhuvudtaget på hållplatsen om hur man betalar.
Chauffören tyckte nog att jag var lite krånglig med mina två pojkar och vagnen och när jag svarade nej på hans fråga om jag hade en färdig biljett så sa han att han bjuder på resan, det var ju trevligt!

image

Framme i stan så skulle vi gå från busstationen till öppna förskolan och då märktes det vilken bondunge Olle är. Elias satt i vagnen och Olle gick bredvid, hela tiden pratade Olle.
– Kolla mamma! Där, titta, kolla.
Allting var ju annorlunda att se när man själv går och strosar, det är han inte van vid.

image

Både pojkarna och jag trivs alldeles utomordentligt på öppna förskolan, Agneta som jobbar där är en underbar människa, båda pojkarna älskar henne.
När vi sitter och sjunger så vill Elias helst sitta i hennes knä.
Innan Olle kunde säga Neta så kallade han henne memme, samma som han då kallade både mormor och farmor.
Igår så ”spelade Olle” spel med sin kompis Hampus som fyller tre år i maj. De satt och plockade med spelet och helt plötsligt sträcker Hampus upp armarna i luften och ropar, Jag vann Olle, jag vann.

image

När vi lekt klart så skulle vi upprepa samma procedur för att ta oss hem igen, utrustad med mer tid och en färdig sms-biljett gick allt smidigare. Men 38 kronor tycker jag var mycket för att åka i åtta minuter kanske sju km.
Olle gick en bit själv sen blev han ”tött” och jag slängde upp honom på ryggen i Ergon.

image

Han somnade efter en stund och väl hemma sov han en liten stund i vagnen, sen skulle vi mysa.

image

Nu kan vi det här med att åka buss så nu åker vi till öppna nästa vecka också, fast det är många snälla människor omkring mig som erbjudit oss skjuts eller ett kort lån av bil, det ska ni ha tack för!

Kommentera

