Effektivitet

image

Mina pojkar är bäst på att hjälpa till. Vi gjorde fiskgratäng och Olle skar fyra champinjoner helt själv och la i stekpannan. Han är liksom två år, världens bästa Olle!

Johan åkte från oss i lördags, tidigt imorse hörde jag av honom för första gången sen han kom fram till Burma. Det har alltså gått fyra och ett halvt dygn och när han väl är framme så är det tydligen en helgdag i Burma så han kan inte börja med jobbet eftersom alla har holiday.
Suck, vad allting går långsamt. Innan han åkte trodde han att han skulle vara hemma på torsdag, nu blir det nån gång i helgen om allting går bra, vill säga.
Effektivt, verkligen.

Jag är innerligt tacksam över att jag har min lillebror här hos oss. Igår och idag har jag haft huvudvärk, alltså jag har aldrig haft så ont i huvudet nånsin i hela mitt liv. Idag var jag tvungen att lägga mig några timmar och försöka sova mitt på dagen när pojkarna sov. Helt mörkt i rummet och ändå blixtrar det i huvudet.
Helt sjukt, Viggo har haft riktigt tråkigt idag men jag mår så dåligt att jag ärligt inte bryr mig.
Och då är jag hundägaren med konstant dåligt samvete,  även när det inte behövs.
Tänkte lägga mig tidigt men den som är programansvarig på kanal 5 tänkte annat, dubbelavsnitt av Greys Anatomy gör att jag inte kan lägga mig förrän klockan blir elva.
Det gör mig inget i vanliga fall men att vara ensam hela nätterna, varje natt sliter på orken.
Elias är riktigt förkyld och hostar hela nätterna, Olle vaknar ofta så jag går från säng till säng.

Nu vill jag ha hem min man och han har inte ens börjat med jobbet.
Tur att jag har mina pojkar.

image

image

image

Och så här har pojkarna haft det med morbror Daniel.

image

One response to “Effektivitet

  1. Härliga pojkar. Jag saknar er oerhört mycket.

Kommentera

