Tovningskurs

Jag har varit på tovningskurs både igår och idag. Träffade en kvinna när det var kolmila i Granbergsdals hytta, hon anordnar kurser och jag anmälde mig direkt.
Det var därför pojkarna var i Järna i helgen.
Jag har tovat och tovat och haft så roligt. Det är så roligt att lär sig nya saker, diskutera med andra som också har får eller jobbar med får. Andra som älskar att pyssla.
Jag har gjort så mycket grejer och fortsatte att nåltova när jag kom hem. Jag har beställt nya kardor på nätet så att jag kan karda mer ull och tova.
Jag ska tova hela världen!

image

image

image

image

image

image

image

image

Här är alla alster som vi producerade tillsammans, ser ni hunden på ena sittdynan? Lena var helt fenomenal på att tova porträtt, hon gjorde både en katt och en hund. Fascinerande!

image

image

Här är baksidan på den vita lurviga sittdynan. Och några hjärtan som jag tovade.
20131110-225139.jpg

20131110-225151.jpg

Kommentera

