Snickeri Övergården

image

Jag kände för att snickra idag. Jag har länge tänkt att jag vill bygga ett litet garage till pojkarna.
Idag är det regnigt och tråkigt ute så vi spenderade lite tid i verkstan.
Jag byggde ett litet garage som vi sen gick in för att måla.
Olle ville ha rött och Elias blått så det fick bli en kompromiss.
Elias gick och hämtade några små brandbilar och ställde på bordet.
Under tiden jag målade suckade han och sa:
– Men, torka då!
Vi får se om de kan leka med det imorgon.

image

image

På den röda kanten framtill ska vi skriva Olle och Elias så att de har varsitt bås i garaget.
Vad gör man inte för att slippa syskonbråk?!

Kommentera

