Pyssel-Sofie är på tillfälligt besök

image

Så här ser nu ena väggen ut i köket. Jag tröttnade på att allting är gammalt, tråkigt och trasigt. Jag vill faktiskt ha det lite fint runt omkring mig även om det inte är högsta prio i mitt liv.
När man fått så fina presenter så vill man visa upp dem.
Och med jag ändå hade ångan uppe så snickrade jag ihop en blomlåda.
Det var år och dar sen jag snickrade något förutom fårgrindar.

image

Det måste ju målas och jag önskar att jag inte alltid måste låta ungarna vara med. För att måla med linoljefärg klarar inte en tvååring av. Inte en snart fyraåring heller.
Det var roligt och mysigt i några minuter sen blev det kladdigt, kladdigare och kladdigast.

image

image

Efter att ha sanerat två barn målade jag klart i lugn och ro.

image

Nu ska den torka och så målas igen men det kommer dröja. Förhoppningsvis hinner jag plantera ljungen i lådan innan snön kommer.

image

Nästa sak på tur är två tavelhyllor som ska upp i vardagsrummet. Jag vill ha fler tavlor och foton i huset. Så att det faktiskt framgår att vi bor permanent i huset och inte enbart är på tillfälligt besök.
Jag har börjat måla en dörr och lister i köket också.
Nu har jag ångan uppe.
Allt för att mota bort ångesten inför matematiksalstentan som jag har på tisdag.

Kommentera

