Sommarlov på stranden

image

image

image

image

image

image

Johans första dag på jobbet efter semestern men jag och pojkarna är lediga nästan varje dag till vecka 35. Jag jobbar några dagar i slutet på veckan och några dagar vecka 34 men resten av tiden har jag sommarlov.
Dagen spenderades på Tower Beach här i Karlskoga. Första gången vi var där och ingen av oss badade.
Pojkarna har blivit riktiga badkrukor som tycker att allt är kallt och jag tänker inte gå två km ut i vattnet för att doppa mig när jag är ensam med barnen. Långgrunt med andra ord.
Mysigt hade vi det iaf. Vi busade, kramades och lekte.
Efteråt så hade jag hoppats att vi skulle hinna in på ÖoB innan Elias somnade men han slocknade när vi körde in på parkeringen.
Tvärtemot vad som verkar vara på modet just nu så lämnade jag honom inte sovandes i bilen med alla fönster stängda. Jag bar honom sovandes i famnen under hela tiden jag och Olle handlade.
Det var tungt, jobbigt men framför allt helt underbart. Hans lilla huvud på min axel och hans tunga trötta kropp i min famn.
Det mina vänner är anledningen till varför jag tränar. Att vara stark, att orka bära mitt sovande barn.

Kommentera

