Bild

Baggbyte

image

Så här roligt kan man ha när man visslande kör till Götene med vår bagge Pampe, lämnar honom där och tar med en Ullrik hem istället.
Jag visar ingen bild på Ullrik för han är så ullig så det syns knappt att det finns en bagge därunder.
Klippning bör ske så fort tillfälle finns. Men han är snäll och ger många och fina lamm, det är huvudsaken.

Det kändes som att det verkligen inte var meningen att jag skulle åka och byta bagge igår. Allt med släpet krånglade. Jag hade kommit överens med hotellägarna i Storfors om att få låna deras hästtransport och det var mitt i natten när jag kom hem och då hade Eva-Lena fått komma och rädda mig två gånger, stackaren som skulle upp och jobba tidigt morgonen efter.
Jag hatar att hamna i situationer där jag behöver hjälp, jag vill kunna klara mig själv, utom om det är Johans hjälp men vi är ju gifta för tusan.
Jag vill inte känna mig värdelös, som en kärring som inte ens kan få loss en hästtransport från bilen! Det känns lite bättre är gav fick sällskap av en polis (Eva-Lena) som kämpade lika mycket men inget hjälpte. Som tur var slapp jag sova i bilen eftersom det var Eva-Lenas bil som jag fått låna eftersom det inte gick att koppla transporten till vår nya bil.
Allt som kunde krångla krånglade. Men jag hittade till Götene och allt med baggen gick bra.
Alltid något!

Kommentera

