Hemmagjord TRX

Jag vill kunna fortsätta min träning under semestern, både hemma och när vi är på Åland t.ex. Löpning är ju guld värt att ägna sig åt vart man än är men för att underlätta styrketräningen lite så gjorde jag egna TRX. Det är band med handtag på som man hänger upp och använder sin kroppsvikt som motstånd.
Jag köpte några spännband, sen hade jag ett gammalt gummiträningsband som jag nästan aldrig använt dom jag slaktade för att få handtagen, lite eltejp, och karbinhakar så var det klart.

20130629-233912.jpg

20130629-233925.jpg

20130629-233950.jpg

Jag måste ju bygga på mig lite muskler nu över sommaren när jag ändå är ledig, så får vi hoppas att jag kan underhålla dem sen när skolan och vardagen drar igång igenom slutet på augusti.

Nu återstår det bara att få lite kontroll på övningar för hela kroppen.
Så här kan det se ut.

20130629-234356.jpg

Vi får väl se om jag lyckas med den där sista bilden….

Kommentera

