Effektiv och stolt

Den här veckan har pojkarna spenderat hemma hos mormor och morfar och Johan har jobbat, jag däremot har varit riktigt effektiv och fått mycket gjort.
T.ex. har jag rensat övervåningen på uthuset, där vi förvarar sky vi inte använder. Vi har ganska mycket grejer och ingen vidare ordning på dem. Så här såg uthuset ut innan jag satte igång.

image

Det blev en vända till  Pingstkyrkans med grejer som jag skänkte bort och en vända till tippen med skräp.
Jag satte upp fler hyllor och ställde allt i ordning.
Så här fint blev det efteråt.

image

Jag har också gjort i ordning ett land, grävt upp hallon och ställt dem i raka rader, planterat bärbuskar och flyttat lådor med smultron. Jag gjorde en till låda och flyttade gräslöken så att jag nu har allting samlat.

image

Jag gjorde till och med ett staket och band upp hallonen.

image

Jag har städat hönshuset.

image

Jag har gjort en egen däckgunga till pojkarna och är så otroligt nöjd och stolt. Mitt eget initiativ och jag fick hjälp med några smågrejer annars har jag fixat akt helt själv.

image

image

image

Jag har spenderat en dag i Stockholm med Andreas, Mathilda och Charlie.

image

Jag har spenderat en dag på Gröna Lund med Linda och mina klasskompisar Hanna och Kajsa

image

image

image

Och jag har konstaterat att jag spärrar upp ögonen väldigt mycket när jag inte har mina glasögon!

Jag har tränat på gymmet tre gånger, sprungit tre gånger och tagit fem powerwalks. Jag har sovit i tält med min man.
Plus att jag har fyndat lite träningskläder.

image

Bl.a. den här sjukt snygga sportbhn.
Men det jag har gjort mest av allt är att sakna dessa två underbara varelser.

image

Imorgon kommer de äntligen hem igen.

Kommentera

