Lugnet ligger nu över gården

Tidigare ikväll vinkade jag av pojkarna och Johan när de åkte till Järna. Johan åker imorgon vidare till Norge där han ska vandra med en barndomsvän. Pojkarna stannar hos farmor och farfar. Eftersom jag jobbar både fredag kväll och måndag kväll så får jag lov att stanna hemma.
Direkt när resten av familjen åkt så skynda jag in till gymmet, köttade ett ben- och rumppass, åkte sen hem och tog en lång och rask promenad med Viggo och tog hand om resten av djuren.
Åt lite kvällsmat och tittade på finalen av Project Runway Sverige på TV3 play. I lugn och ro, utan att bli störd av någon alls.
Nu ska jag krypa ner i sängen och ta en pytteliten sovmorgon innan det blir en till lång och rask promenad med hunden och sen gymmet. Jag hinner nog precis hem och duscha innan det blir dags att dra sig mot Statoilen.
Resten av min familj kommer hem på onsdag, så det är såhär mina dagar kommer se ut. Välförtjänat, avslappnande men väldigt tomt. Jag saknar redan vilddjuret Elias och pratkvarnen Olle. Vad tuggar du på mamma? Vad har du i handen mamma? Kan jag få en jordgubbstuggummi? Nu åker jag till jobbet, jag glömde min matlåda där. Du kan ta med Elias tar jag med Viggo.
Olles fantasi är det då inte alls nå fel på.

Skönt för alla med en liten paus från varandra, tur att vi har nästan hela sommaren på oss att umgås!

20130614-003746.jpg

Kommentera

