Tältning, sommarväder och utejobb

Nu har vi tältat, varit ute hela helgen, i rena sommarvädret. Tänk att sätta upp stängsel i bara bikiniöverdel och shorts, hur gött som helst! Elias brände sig på armarna, jag hade inte en tanke på solen tog så mycket. Det skäms jag över nu, hur duktig mamma känner man sig som efteråt? Han som är så ljus och har så känslig hy. Olle hade också kortärmat på sig men på honom märks det ingenting. Han är som mig.
Jag åkte till stan för att köpa mer fårnät och passade på att handla lite och jag är glad att det inte var knökat med folk på Maxis parkering eftersom jag inte är världsbäst på att backa med släpvagn. Jag kan men helst inte på en parkering.
Olle vägrade somna i tältet igår kväll så han somnade på soffan medan jag tittade på Eurovision finalen.
Idag har vi också jobbat med hagen, nu är det bara en liten bit med stängsel kvar, de hade inga fler rullar med nät på Granngården, attans! Efter det så är det bara att köpa isolatorer och börja dra järntråd. Hela ytterkanterna ska ha en tråd i överkant och en i nederkant. Sen har vi vinterhagen kvar men den är det inte lika bråttom med. Men det vore skönt om vi blev klar med att rovdjurssäkra alla hagar så att vi kan be Lässtyrelsen komma ut och godkänna, först då kan vi få bidraget för att säkra stängslet. Det rör sig om hyfsat mycket pengar så det vore bra om det inte tog allt för lång tid.
Nu åker Johan till Lettland imorgon bitti och jag blir ensam med pojkarna fram till onsdag kväll. Eftersom jag inte har någon möjlighet att ta med Viggo när jag har praktik så är grabbarna på Johans jobb snälla och har honom där på dagarna.
Utan hjälp skulle vi aldrig klara oss.
Fina och hjälpsamma människor gör livet lättare.

image

 

 

image

image

image

Kommentera

