Säsongspremiär

Igår kväll plockade vi fram tältet för första gången i år. Nu är pojkarna så stora att de har egna liggunderlag och sovsäckar.
Vi tältade utanför huset för enkelhetens skull.

20130518-090842.jpg
Olle är lugn som vanligt men Elias tog lång tid på sig att komma till ro. Han vägrade ligga ner men det är fullt förståeligt, det var ljust och det blåste och det är nästan ett helt år sen de sov i tält sist.

20130518-091015.jpg
Viggo är självklart med, han är ju vår tälthund.

20130518-091058.jpg

Det slutade med att jag och Elias tittade på Madicken på ipaden så att han låg still och då kunde han slappna av och efter tjugo minuter stängde jag av och då somnade han. Då var klockan tio på kvällen.
Nackdelen med att tälta är om man som jag har en glömsk man som inte kom ihåg att han skulle stänga dörren till hönshuset, så vaknar man 04.20 av att tuppen står utanför tältet och galer för full hals.
Elias vaknade och kröp ner i min sovsäck så jag är lite stel i ryggen nu på morgonen eftersom det blev ganska trångt.
Men vad gör det?
När man äter frukost med den här utsikten och båda pojkarna cyklar runt på gården i sina pyjamas.

20130518-091437.jpg

20130518-091503.jpg

Det här kommer bli en underbart fin dag!

20130518-092904.jpg

Kommentera

