Jag springer och springer lite till.

image

Jag har ett riktigt flyt just nu, lägger mycket tid och energi på min träning. Styrketräning två gånger i veckan på vårdcentralen, löpning tre eller fyra gånger i veckan. Ett intervallpass, ett backpass och ett långpass.
I söndags så slog jag distansrekord, 19 km. Idag sprang jag 17 men valde en kuperad runda på mestadels grus, perfekt uppladdning inför terränghalvmaran i sommar.
Det var så härligt att springa idag, lugnt tempo och härligt väder.

image

Ett litet hinder på vägen bara, när jag kom ur och skulle korsa E18 så var grinden låst, det hade jag inte förväntat mig. Tur att inte Viggo var med.

image

Det var bara att klättra över, men det hade inte funkat att klättra över med Viggo under ena armen.
Det tog en stund att komma över E18, klockan var 16.30 och alla var på väg hem från jobbet. När jag väl kom över till andra sidan så väntade monsterbacken på mig. Den är riktigt brant och riktigt lång, runt 700 meter skulle jag tippa på.

image

Den tar aldrig slut.
Jag märkte verkligen skillnad sen jag började med backpass en gång i veckan för jag hade inget problem med att jogga uppför hela backen.
Det är så roligt!

Kommentera

