Påsklov

Nu är det påsklov för hela familjen. Pojkarna blev hämtade av mormor och morfar vid lunchtid idag, de ska fira påsk i Uppsala och kommer hem igen på söndag.
Jag har lämnat in sista skoluppgifterna, fått resultatet på förra tentan VG, såklart!
Jag lämnade pojkarna hos min kompis Madde i morse, hon passade dem medan jag tränade hos sjukgymnasten. Hämtade upp dem och åkte tillbaka till vårdcentralen för ett återbesök efter Olles öroninflammation för några månader sen. Jag ville att de skulle kolla hans halsmandlar också, de är helt enorma. Läkaren höll med och skrev en remiss till öron-näsa-hals på en gång. Olle snarkar hemskt mycket, han får små korta andningsuppehåll när han somnar i bilen plus att jag tror att hans tal är lite påverkat. Det är bara ett litet hål ner i svalget på honom, så stora är hans halsmandlar.

Efter att att sagt hejdå till pojkarna så la jag mig på soffan för att sova bort huvudvärken jag haft varje dag denna vecka. Jag sov i tre timmar, sprang sen 10 km in till stan för att handla tillsammans med Johan.
Nu ligger vi soffan, mätta efter en tacosmiddag och njuter av lugnet.
Påsklovet för vår del kommer att innehålla för min del ett Örebrobesök till Linda imorgon, på kvällen så går jag och Johan ut i skogen och sover där. Jag är lite nervös, det är min första övernattning under bar himmel när det är minusgrader.
Jag vill gärna springa två gånger till, ett långpass i solskenet och ett intervallpass.
Men mest ska vi ta det lugnt, försöka att inte få mer ont i huvudet.

Glad påsk allihopa!

Kommentera

