Ikeabesök med vilda barn

image

Idag utmanade jag ödet och åkte ensam med båda pojkarna till Ikea och jag lät dem gå runt med varsin vagn. Allt gick hur bra som helst, vi handlade, lekte och fikade.

image

image

Jag kollade i en kunddator vart de sista krokarna som vi skulle köpa fanns och de låg på Spara & Förvara som är sist i butiken, pojkarna började tröttna lite så det passade utmärkt att bara ta krokarna och sen betala.
Men det är inte alltid som det ser ut att vara, Ikea vill nämligen inte underlätta för ensamma mammor med envisa barn. Krokarna ligger nämligen inte på Spara & Förvara utan på hallavdelningen som är innan både caféet och barnavdelningen. Vilket innebar att jag fick ta med mig pojkarna tillbaka genom 2/3 av Ikea och sen tillbaka igen till kassorna.
Det gick inte särskilt bra, och då är det årets underdrift! Det skreks, gräts, snorades, dreglades, sparkades, tröstades, resonerades, tjatades, bönfalls, frågades osv. men ingenting hjälpte.
Så jag fick helt enkelt ta två små kundvagnar med tillhörande pojke och släpa till kassorna. Med århundrades huvudvärk och slut på tålamod stoppade jag in pojkarna i bilen och åkte hem.
Tur att jag höll mig lugn och att det var mysigt ända fram tills det blev helt fruktansvärt!

One response to “Ikeabesök med vilda barn

  1. Linda karlsson

    bra jobbat sofie !!. =)=) kämpa

Kommentera

