Check!

Ännu en sak avklarad, min andra salstenta som universitetsstudent. Denna gång i språkutveckling och grammatik, det känns väldigt skönt att det är över. Det kändes bra när jag skrev så jag tror och hoppas att jag blir godkänd. Annars skulle jag bli förvånad, jag vet att jag låter självgod men jag hade pluggat mycket och har lätt för vissa saker. Nu är första delkursen på andra terminen klar, vilket innebär ledigt till på tisdag. Imorgon ska jag förbereda mig inför nästa delkurs och passa på att både springa och simma. På måndag är pojkarna lediga eftersom förskolan är stängd. Ska bli skönt att bara vara med Olle och Elias en hel dag, vi ska träffa några vänner och leka hela dagen. För att fira att tentan var jag iväg och fyndade lite, åt ute med två tjejer i klassen och då hade jag sån tur att Gengåvan, en second handbutik som jag velat kolla in länge låg precis bredvid lunchstället och hade öppet.

image

Det blev en Emilmössa.

image

Några böcker eftersom jag har tvångstankar och inte kan låta bli att köpa böcker. Jag hittade också en potta till pojkarnas dockor. Elias leker väldigt mycket med dockor just nu och eftersom jag vill vara genusmedveten så vill jag verkligen uppmuntra till dockleken. Det är en lugn och omhändertagande lek. Så jag hittade en docksäng för en hundring på en köp/säljsida på Facebook. Så nu har vi en liten dockhörna, den väntar på att vi ska möblera om så att dockvagnarna fått plats bredvid.

image

Men den duger än så länge, Elias har redan varit där och nattat dockan.

Kommentera

