Två fjärdedelar blir en hel halva

Nu har vi sagt hejdå till pappa Johan och Elias som åkt upp till Järna, de ska gratta Johans morfar som fyller år på söndag. Och Johan ska eventuellt köra en skidtävling mellan Idre och Särna på men det beror på hur han och hans bror Daniel mår.
Jag och Olle är ensamma hemma tillsammans med Viggo. Pojkarna är i stort sett aldrig ifrån varandra men vi har börjat inse hur bra det är för dem. En helg ensam med Olle har jag inte haft sen Elias föddes och nästa vecka fyller han två år. Pojkarna har så länge de minns aldrig varit ifrån varandra mer än ett par timmar.
Imorgon blir det mysdagdeluxe för oss, först skogspromenad med Viggo, då får Olle hänga i Ergon på min rygg. Sen tar vi bussen till Karlstad och går på Olles första biobesök, vi ska köpa popcorn och se filmen Lilla Anna och långa farbrorn. Efter det har vi fikadejt på café med Emanuel och Caroline.
Jag trodde att Olle skulle tycka att det var orättvist att han inte fick följa med till Järna men när jag och Johan pratade om det så hörde han vad vi sa och då säger han, – Mamma, jag ska inte följa med till Järna, jag ska vara ensam hemma med dig!
Tänk att han ska få min odelade uppmärksamhet fram tills på söndag kväll. Imorgon kväll ska vi äta framför teven, något som aldrig händer i vår familj. Olle får bestämma maten själv. Jag vill titta på melodifestivalen och han får somna i min famn i soffan.

Nästa gång blir det Elias tur, men då väljer vi något annat än bio eftersom ungen inte kan sitta still.
Men då ska han också få min odelade uppmärksamhet. Få en mysdagdeluxe!

20130208-232232.jpg

Olle tycker verkligen om Lilla Anna och långa farbrorn, vi har flera böcker om dem. Det ska bli spännande att följa med första gången han går på bio. Min stora lilla kille!

Kommentera

