Mjukstart

Nu har jag slarvat med min kost bra länge, vilket resulterat i att jag är sjukt trött, mitt eksem har blossat upp och jag är bubblig i magen.
Jag har inte orkat engagerat mig plus att vi försökt dra ner lite på matkostnaderna och det i kombination med lchf funkar inte riktigt.
Ikväll har jag i alla fall gjort frukostmuffins med ost och skinka och mina nöt- och fröbars. Nu har jag mellanmål de närmsta dagarna, både i skolan och på jobbet.

Jag har inte haft möjlighet att simma på hel förra veckan och löpningen känns långt borta med tanke på min rossliga hosta. Det är så tröttsamt att det inte kan få flyta på med träningen, att det hela tiden blir avbrott så att det inte utvecklas.
Min axel har inte visat den framgång som Kajsa, naprapaten önskat så nu har jag i en veckas tid ätit Voltaren, tre gånger om dagen. Imorgon drar jag ner till en tablett om dagen för att på fredag sluta helt. Ökad mängd övningar med fjäderlätt belastning och flera övningar mot bättre hållning.
Jag har känt mig riktigt, riktigt trött de senaste två månaderna eller så. Jag börjar fundera på hur t står till med mina sköldkörtelhormonvärden. Så jag passar på att utnyttja mitt frikort och bokade ett läkarbesök på vårdcentralen nästa måndag. Provtagning och snack med min nya husläkare. Förmodligen kommer proverna att visa att värdena är helt okej och att jag helt enkelt har lite för mycket på gång samtidigt som det inte räcker för mig att sova mellan fem och sex timmar varje natt när det ska vara fullt fokus på familjen, universitetet och så försöker jag träna på det. Men jag kan ju in i det sista hoppas på värdena och tro att jag fixar allt ett liiiiitet tag till. Sen kan jag försöka prioritera sömnen mer.

20130204-215955.jpg

20130204-220006.jpg

One response to “Mjukstart

  1. Var snäll och låt bli att gå in i väggen.. Tagga ner lite innan dess😉

Kommentera

