Plugg och sjukdag

Idag behöver jag inte åka in till universitet och det var tur eftersom Olle är lite febrig, väldigt snorig och hostar mycket. För första gången på oerhört länge så delar vi på pojkarna. Olle som är jul får vara hemma med mig och Elias som är pigg får vara på förskolan. Det blir lugnast för alla, Olle får vila sig lite, jag får plugg gjort och Elias får för första gången vara ensam på förskolan. Det blir nog lite annorlunda idag, nu är han bara Elias och inte en halva av Olle och Elias. Det är nyttigt att de får vara ifrån varandra ibland, egentligen är de nog det alldeles för sällan. Men vi vilja vara tillsammans allihopa.
Jag och Olle har i alla fall haft det ganska mysigt, vi har ätit hamburgare även om han bara tog några tuggor av sin. Vi har kollat på film, eller han har kollat och jag har pluggat. Jag är verkligen inte heller piggelin med ont i halsen, hosta och ont i huvudet så när Johan och Elias åkte i morse så slumrade jag i soffan medan Olle tittade på Blixten McQueen. Hans absoluta favoritfilm, alla kategorier. Efter tuppluren var jag redo att sätta igång. Nu har jag hunnit läst färdigt och skrivit anteckningar, ska bara renskriva det på datorn och skicka in till läraren. Vi har nämligen ett examinerande seminarium på tisdag om den boken som jag nu läst. Den här kursen består av många små olika examinationer och avslutas med en stor, fet tenta så det gäller att beta av alla små grejer i rätt tid.
Ikväll blir det terminstartsfest med både Emanuel, Caroline och några tjejer i min klass. För middag med svåger och svägerska, sen förfest med klasstjejerna och sen utgång i Karlstad. Ska bli riktigt roligt. Får slumra lite på bussen så orkar jag hela kvällen.
Nu måste jag återgå till min plutt och mitt plugg.

20130201-130056.jpg

Kommentera

