Kvällsjobb

Nu sitter Johan på flyget till Burma, vi sa hejdå i morse vid åtta när han fick skjuts av sin arbetskamrat till busstationen i Karlskoga, tog bussen till Västerås för att där byta och åka vidare till Arlanda. Efter en stor miss i kommunikationen så visade det sig igår att han inte alls kommer hem på söndag utan på måndag eftermiddag. Jag ser inte direkt fram emot ytterligare en dag ensam. Jag längtar redan efter honom.
Nu är klockan 20.40 och pojkarna sover, diskmaskinen är igång och snart även tvättmaskinen. Jag ska strax gå ut med Viggo för att ge hönsen mat och vatten, gå vidare till lagården för att ge fåren hö och vatten och katterna likaså. Sen tar vi rundan ut till brevlådan för att ta in posten och då får Viggo kissa av sig. När jag kommer in är det duschen, läsning av två kapitel i en kursbok och förberedelse inför morgondagen som gäller. Sen får jag äntligen krypa ner i sängen.

Kommentera

