Bild

Spännande läsning

20130111-223857.jpg

En av de böcker som förändrat mitt liv mest är Ditt kompetenta av Jesper Juul. Jag har vetat om ett bra tag att han skrivit en bok som heter Relationskompetens i pedagogernas värld men den har inte funnits inne på biblioteket och jag har inte haft särskilt mycket tid över att läsa annat än kurslitteratur. Men eftersom jag var tvungen att beställa en kursbok till nästa kurs från Adlibris så kunde jag inte låta bli att beställa Jesper Juuls bok också. Han har skrivit många olika böcker och är sugen på att läsa varenda en men just den här hoppas jag kunna ge mig lite kött på benen om ställningstaganden och förhållningssätt nu när jag läser till lärare.
Vi får se om jag hinner läsa ut den nu i vår innan vi går ut på vår första period med VFU, alltså praktik.
Jag återkommer med vad jag tyckte om boken.

Kommentera

