Fredagsmys

Idag har varit en dag i kroppens tecken, min kropp. Att den ska bli stark så att orkar i många år till.

Idag på förmiddagen så simmade jag i 45 minuter, denna gång har jag ingen koll alls på antalet längder eftersom jag fick kryssa fram mellan alla pensionärer. Så blir det när man är där direkt när motionssimmet startar. Jag köpte idag ett tiokort till badhuset, tänkte att jag ska försöka Gina med att simma två gånger i veckan i alla fall. Jag märkte på en gång hur bra det var för min kropp. I vanliga fall är jag alltid stel och öm i ryggen när jag vaknar på morgonen, måste stretcha flera olika sätt innan det är dags att starta dagen. Två graviditeter på drygt ett år sliter på kroppen, speciellt på bålen. Konditionen är inget större fel på men styrkan i bålen måste bli bättre. Men det är svårt eftersom jag inte kan göra några övningar alls som belastar axlarna. Simningen passar därför utmärkt, en mjuk och allsidig träning för hela kroppen.
Direkt efter simningen fick jag en behandling av Kajsa Klarström, min naprapat. Det är precis en vecka sen jag var där sist och hon tycker redan att det är skillnad på mina muskler. Dom är mjukare och hon kommer åt att behandla på ett helt annat sätt än sist. Idag var det mest massage och manipulation av musklerna men för att tortera mig lite extra så använde hon stötvågsbehandling också. Fan i helvete vad det gör ont. Jag upplevde det som att gav hade fler vad Kajsa kallar triggerpunkter idag än sist men hon förklarade att det inte har uppstått fler utan att vi nu kommer åt dom som sitter längre in i musklerna. Jag är riktigt öm ikväll så det var nog bra att jag tog simningen innan behandlingen.
Det bästa är att vi nu ska köra behandlingar med täta mellanrum och att jag idag fick mitt frikort som gäller till slutet av november så alla behandlingar blir gratis. Inte illa, men då ska man tänka på att sen den 23 november har jag betalat 900kr för olika läkarbesök. Det är ganska illa.
När pojkarna somnat så gav jag och Viggo oss ut och sprang en sväng. Idag så köpte jag nämligen ett par broddar för löpning på Team Sportia, kostade 199kr och dom funkar kanon. Till och med på glansis har man perfekt grepp. Jag kunde ta ut löpsteget helt och hållet och kunde slappna av medan jag sprang utan att behöva tänka på att halka.
Jag vill verkligen komma igång med löpningen igen eftersom jag och Caroline lovar varandra att vi ska springa Vansbro halvmara i början av juli. Det gäller att ligga i om jag ska fixa 21 km i sommar.

20130111-223821.jpg

20130111-223829.jpg

<a

Kommentera

