Bild

Lugnet har infunnit sig

20121225-194153.jpg

Nu har alla gäster åkt hem och Johan lägger Elias, Olle var så trött att han bad om att få borsta tänderna och gick sen och la sig själv när klockan var strax efter sex. Mina föräldrar och Andreas, Mathilda och Charlie har varit här sen i söndags eftermiddag. En knapp timme efter att vi kommit hem från Johans föräldrar kom min familj så vi har haft fullt upp sen i fredags eftermiddag när vi kom fram till Dala-Järna.
Pojkarna är trötta, det är stökigt överallt och skräphögen har tagit över hallen.
Men vi har haft det mysigt, väldigt mysigt. Vi är så glada och tacksamma över att det finns så många människor som betyder mycket för våra pojkar. Elias språkutveckling har exploderat den sista veckan och under julhelgen så har han sprungit runt och ropat allas namn, Emanuel, Daniel, Linnea, Adde, mormor, morfar, farmor och farfar. Till och med Charlie har han pratat om. Men han har börjat att helt plötsligt lägga till ett j bakom alla ord som slutar på en vokal. Enligt hans uttal alltså, mammaj, moffaj, faffaj osv. Och ja säger han haj! Han är så underbar!
Vi har fått så mycket saker och ändå så har vi dragit ner på julklappsantalet men speciellt pojkarna får många paket. Olle fick flera olika sorters pussel och det går snabbt. Ett helt nytt pussel på 50 bitar lägger han på knappt 10 minuter. Fascinerande!
Det är pussel för 4-5 åringar.
Imorgon så åker vi till Avesta för att träffa min släkt, det ska bli roligt, jag har inte sett dem på länge. Min kusin har en dotter som är några veckor äldre än Elias och jag har en kusin och också är lika gammal. Men jag har inte sett dem sen dem var bebisar.
Nu fortsätter vår vardag men vårt jullov fortsätter för hela familjen fram till den sjunde januari och det ska bli så skönt att vara lediga tillsammans.

Kommentera

