Min nya kompis!

Får jag lov att presentera min nya kompis!
image

Har inte hunnit öppna paketet hemma så jag och Emanuel tog oss en första titt på gitarren igår, stämde den och jag försökte ta några ackord. Det är inte det lättaste, på vissa måste handen och fingrarna vara elitgymnaster för att kunna utföra det. Jag är alldeles öm i fingertopparna.

image

Vissa ackord funkar bara inte, jag kommer hela tiden åt strängen bredvid som det inte är meningen att jag ska röra. Och hur ska man kunna trycka ner två strängar samtidigt egentligen? Men jag fick till några hyfsat bra.

Vi kommer nog komma överens, bli riktiga vänner så småningom. Jag & min gitarr!

image

Kommentera

