Uppdatering efter operationen

image

Igår var jag på återbesök, tack vare Johans föräldrar som passade pojkarna ett tag så att jag kunde åka till sjukhuset och sen avsluta julklappshandlingen. Jag förstod att det skulle göra ganska ont att ta bort stygnen eftersom dom nästan växt fast i handen. De sista dagarna har det stramat och gjort ont hela tiden när jag rört handen.
Men att det skulle göra riktigt ont förvånade mig, sköterskan var tvungen att verkligen dra i tråden för att kunna få en ögla och kunna klippa, vi snackar dra loss tråden från huden.
Såret var fortfarande lite öppet igår men har slutit sig idag.
Det är ömt men mycket skönare när jag rör handen.
Jag ska fortfarande vänta tre veckor till innan jag anstränger handen med tyngre belastning.
Ju längre jag har tejp på såret desto finare ärr blir det.
Om några veckor tror jag inte att det kommer att synas alls.

Kommentera

