Lyckat!

image

Jag har om ungefär fem timmar en obligatorisk examination på universitetet. Men jag sitter här med en magsjuk och klarvaken liten Olle. Underbar timing. Jag kan glömma examinationen, jag kan glömma att köpa de sista julklapparna, att plugga, att åka till sjukhuset imorgon och ta bort stygnen och träffa kirurgen. Och att städa innan vi åker på fredag och på torsdag hade jag tänkt handla den mesta julmaten medan pojkarna skulle vara på förskolan sista dagen innan jullovet. Vi får stänga in oss och överleva så gott vi kan. Stackars Viggo som inte kommer få någon promenad på hela veckan, jag kan inte gå med både syskonvagn och hund när jag inte kan använda min vänstra hand ordentligt. Vet inte riktigt hur jag ska lösa återbesöket imorgon bitti, vi får se. Elias kommer förmodligen också att börja spy, vad som helst bara jag får vara pigg. Annars går det illa med alla djur!

Kommentera

