Bild

Då var det dags igen

20121216-171155.jpg

Nu har jag äntligen gjort nöt-och fröbars igen. Det var ett bra tag sen sist och jag har verkligen saknat det som mellanmål.

När jag ändå var i köket och Johan fortfarande är hemma så passade jag på att göra lchf chokladtryffel med mascarpone och hasselnötter. Den smeten vilar i kylskåpet nu och ska rullas till kulor senare ikväll och doppas i mörk choklad. Men jag är väldigt tveksam till hur dom blir för jag följde receptet precis men när det stod tillsätt ev. sötning så hade jag i en knapp tesked med sukrin melis men då skar sig hela smeten som bestod av smält smör, choklad och mascarpone. Det är första gången jag använder sukrin melis och jag vet inte men det kanske inte fungerar när man har i det i en varm smet. Nu består tryffelsmeten av genomskinlig vätska och en chokladmassa i botten på skålen.
Får nog göra om det och skippa sukrinet men det får bli senare i veckan när jag hunnit köpa mer mörk choklad.

Kommentera

