Livet rullar på

Här hemma händer det inte så mycket. Jag kan fortfarande inte göra särskilt mycket med den opererade handen men ska på återbesök på onsdag och plocka bort stygnen och förhopppningsvis känns det bättre efter det. Nu stramar det och ömmar lite i såret. Jag har vilat handen så mycket som jag har kunnat eftersom jag blir själv nästa vecka och då måste kunna göra allting.
Johan har nog aldrig jobbat så mycket som de senaste veckorna. Han går upp på morgonen, äter frukost och skjutsar pojkarna till förskolan och sen jobbar. Vid halv så hämtar han pojkarna, kommer hem och äter middag och åker sen tillbaka och jobbar till elva på kvällen.
De har en rysk helikopter som de jobbar med nu och det innebär att på måndag så åker Johan tillsammans med två kollegor till Moskva och blir borta hela veckan.
Inte ultimat med tanke på all snö och min hand.
Johans jobbarkompis som blir kvar hemma får vara min jourhavande assistant om det behövs skottas eller plogas under veckan.
Johan passade på att vara ledig igår när de skickat helikoptern i en container till Ryssland. Jag är hemma med pojkarna på måndag så de blir alltså lediga från förskolan i fyra dagar, det känns skönt.
Jag gör min sista skoldag på tisdag eftersom jag missar onsdagens lektion i och med återbesöket hos kirurgen.
Jag tar två pluggdagar onsdag och torsdag och sen har pojkarna också jullov.
Johan flyger hem på fredagen och då är vi lediga allihopa tillsammans ända till den 7 januari. Det behöver vi. Det har inte varit vårat år alls.
Men nu är det i alla fall behaglig temperatur i huset. Johan har inte haft tid att göra någonting så jag bröt ihop och ringde pappa, jag orkade inte med allting själv. Då kom världens bästa pappa med en gasolkamin, en fotogenkamin och några värmefläktar så nu överlever vi när Johan är borta även om strömmen går.
Det känns lugnande. Det är en trygg känsla att veta att föräldrarna alltid hjälper till, vi ber väldigt sällan om hjälp men ibland måste man inse att man inte klarar allt själv.
DSC_0244DSC_0249

DSC_0214DSC_0232
Elias har blivit en riktig krångelgubbe, grejar med allt, verkligen allt.
Olle är lite lugnare men de håller igång rätt bra här hemma.
DSC_0237DSC_0241
Pojkarna leker väldigt bra tillsammans nu men det slutar ofta med att Elias blir förbannad. Otippat, han har verkligen dåligt tålamod och en otrolig envishet.

Kommentera

