Lussebullar lchf

image
När jag var hemma hos Jossan förra helgen så julbakade vi. Vi gjorde flera sorters julgodis och så lussebullar. Jossan äter strikt lchf så vi anpassade vårt julbakande.
Jag hittade det här receptet på lchf lussebullar.

image

image

image
Dom såg nästan likadana ut när de var gräddade som innan. Det blev lite läskigt konsistent. Jag tyckte inte att dom var särskilt goda men Jossan gillade dom.
Det var ju huvudsaken efter hon äter strikt och inte jag.
Vi uteslöt russinen eftersom fruktosen i dom inte ingår i en strikt lchf-kost.

Det var en intressant upplevelse men jag tror inte att jag bakar igen. Jag prövar gärna andra recept men inte det här en gång till.

Kommentera

