Torr som fnöske

image

Åh, vad jag längtar efter balsam just nu. Efter två tvättar av både kropp och hår med Descutan inför operationen så kan vi sammanfatta mig med ett ord, torr! Det kliar och spänner i huden och jag längtar efter stt få smörja in mig med mitt kroppssmör. Håret längtar efter balsam eller varför inte en riktigt återfuktande inpackning. Snart får jag i alla fall ta avsked av mitt karpaltunnelsyndrom, det ska bli skönt, riktigt skönt.

6 responses to “Torr som fnöske

  1. Åh fy din stackare! Jag var tvungen att fuska och ha på mig lypsyl tillslut när jag hade skrubbat mig inför operation. Hoppas operationen gick bra för dig och att du snart är återställd!

    • Jag tog lypsyl jag med, annars hade jag nog inte överlevt. Det värsta var att jag har eksem på två fingrar på min högra hand men dom fick jag ju inte smörja in, det var hemskt. Vad opererade du? Min operation gick bra, den var ganska enkel, tog ungefär 20 minuter. Hoppas att mina domningar försvinner nu bara.

  2. Ajaj med eksem! Jag fick psoriasis på senare år så jag förstår känslan! Såg bilden på den opererade handen på facebook, välinpackad:) Skönt att det gick snabbt och smidigt! Jag opererade bort en godartad cysta som satt vid svanskotan för ett par år sedan. Va ganska handikappad ett tag efter det och hade lite komplikationer med ärr som sprack upp..men sånt vill du inte höra om nu:P

    • Sånt vill jag absolut ine höra om nu!! Nu kommer jag vara livrädd för att använda handen ifall ärret kan spricka. Jag fick eksemet för två år sen, har krånglat med många olika kortisonsalvor men det hjälper inte så jag ska till hudkliniken imorgon. Kliandet är ju det värsta! Har du mycket bekymmer med psoriasis?

  3. Nej förlåt, mitt op-ärr är ju placerat på ett ställe som det är lite svårt att inte utsätta för tung belastning. ( vem kan styra hur man ligger när man sover ) och är ca 15cm långt. Ditt kommer hålla ihop fint ska du se!:) Hoppas hud kan fixa någon mirakelkur! Jobbigt med eksem på just händerna som man blöter ner så mycket! Jag har ganska mycket utslag på smalbenen och armbågarna, men får skylla mig själv som inte gör något åt det. Gick och solade i såna där specialsolarium på akkis förut, men gillar inte direkt att hänga på sjukhus i tid och otid..Är väl mest irriterande i början av sommaren då jag inte gärna går i shorts,kjol eller kortärmat, men å andra sidan så blir det bättre när man får lite solbränna.

    • Jag tror inte att hud har någon mirakelkur, tyvärr. Har en kompis som har på hela händerna och hon går och solar, precis som du gjorde. Jag har beställt naturläkemedel från Usa som är för eksem/psoriasis som gjort mitt mycket bättre men nu när jag blev sjuk förra veckan så blossar det alltid upp igen. Läkaren som jag ska träffa imorgon kommer förmodligen att rata mitt örtkosttillskott och min naturläkemedelssalva men hellre det än kortison som torkar ut och tunnar ut huden. Det går ju inte att undvika kontakt med vatten helt och hållet. I vanliga fall så gör jag det mesta med vänster hand men nu är ju den i bandage så nu kommer eksemet förmodligen att bli värre. Men det är ju bara kortsiktigt. Hjälper inga salvor för dig?

Kommentera

