Före & efter

Man känner sig riktigt snygg när man är klädd inför operation. Passformen på kläderna är också toppen. Speciellt unisex underbyxorna som jag fick i storleken 60-80 kg, tack för den liksom!image
Jag hade kämpat och försökt att inte smörja in eksemen på mina fingrar men gjorde det en gång när jag satt på sjukhuset och väntade imorse. När jag fick komma in och byta om sen så fick jag instruktioner om att tvätta min vänstra hand. Om och om igen med tvål i ungefär 5-10 minuter.
Efter det mådde eksemfingrarna på min högra hand underbart!
Direkt efter operationen skickade en sköterska att hämta min salva och jäklar vad skönt det var med mjukgörande på fingrarna.

image
Johan hämtade mig vid 11.30 och skjutsade hem mig, tillbringade hela eftermiddagen liggandes på soffan med handen i högläge.
Hela handen är svullen och fingrarna är stela och fortfarande lite bedövade.
Jag kan inte göra mycket för att hjälpa till med pojkarna och det gör dem frustrerade. Varken Olle eller Elias är van att inte få vara hos mig.
Närhet och ömhet är det viktigaste jag kan ge mina barn och dem ska aldrig behöbva sakna det. Men jag är livrädd att dem kommer åt min hand.
Johan får ta det mesta ansvaret nu i alla fall tills nästa vecka när jag kan röra mer på fingrarna. Nu är det väldigt stelt och ömt.
Fick med mig lite starkare smärtstillande som jag kan ta när jag ska sova, kan bli krångligt när jag egentligen vill ha handen i högläge.
Men det känns skönt att ha det gjort i alla fall.

En sak som är avbockat på min attfixatillpåmingamlakropp-lista.
Imorgon ska jag till hudkliniken med mina eksemfingrar.

Kommentera

