Tankar inför operationen

Redan nu känner jag mig lite nervös inför min operation av mitt karpaltunnelsyndrom som är på tisdag morgon. Jag ska inte ens bli nedsövd utan de opererar under lokalbedövning. Men allt som oklart angående operationen, som hur handikappad jag kommer att bli efteråt är det som oroar mig mest.
Jag borde byta till julgardiner och sånt innan dess eftersom jag inte vet hur rörelsehindrad jag blir, hur mycket jag kommer att kunna använda min hand.
Mitt eksem på mina fingrar på den högra handen gör att jag använder min vänstra hand till i stort sett allt, jag undviker allt vatten med den högra, så jag tvättar pojkarna med den högra. Fan jag torkar mig till och med när jag är på toaletten med en vänstra handen. Hur fult kommer mitt eksem att vara när jag nu blir tvungen att göra allt med min högra hand? Jag kommer ju inte ens kunna smörja in mitt eksem om jag har ett stort bandage på handen.
Jag vill ju kunna ta hand om pojkarna så att Johan kan jobba över den här veckan.
Jag ska tillbringa hela helgen i Uppsala hos min fina vän Josefin, hon får ta hand om mig i helgen!
Jag vill baka lussebullar men det går ju inte med en oanvändbar hand, jag vill baka pepparkakor med pojkarna.
Jag passade i alla fall på att färga håret i morse så har jag det gjort.
Hur mycket av färgen som kommer att finnas kvar efter två omgångar med Hibiscrub återstår att se.

Kommentera

