Ynklig & sjuklig

Jag mår inte bra.
Jag är förkyld men det är denna förfärliga hosta som nästan knäcker mig. Idag satt på en lektion i tre timmar och retade upp både mina kurskamrater och dagens föreläsare. Host, host, dricka lite vatten och sen ta en halstablett. Sen upprepas proceduren ungefär 21 gånger.
Jag har ont i magen och är öm i mina revben för att jag har hostat så mycket.
Till och med min andning är ansträngd, när jag drar djupa andetag känns det som att jag inte får lika mycket luft som vanligt.
Igår tog jag det inte lugnt, borde ha gjort det men fanns ingen möjlighet. Barnen, universitetet, hunden, handling och matlagning är inget som kan prioriteras bort.
När pojkarna hade somnat stupade jag i säng, med mig följde mitt första förmodade migränanfall. Jag grät när jag låg stilla i sängen för det gjorde så ont. Somnade strax efter åtta men vaknade med jämna mellanrum av att jag nästan kräktes för jag hostade så mycket.
När jag kom hem från Karlstad idag så kröp jag ner i sängen, somnade på några sekunder och sov i nästan två timmar innan jag röjde i köket och sen hämtade Johan och pojkarna.
Som tur är har vi inget i skolan varken torsdag eller fredag så jag kan lugnt vara hemma, läsa lite och vila.
Det behövs.

Kommentera

