Ketchupeffekten

Det har ekat tomt på nyss inlägg här i helgen eftersom jag har avgiftat mig från mobilen.
Och från Facebook.
Det stressar mig, jag har ju svårt att leva i stunden och jag är en helt värdelös mamma om jag har telefonen i ena handen.
Så jag lät bli mobilen och internet helt och hållet lördag och söndag, riktigt skönt.
Det borde jag göra oftare.
Nu har jag bloggat ikapp.
Både lördag och söndag kväll har jag försökt lindra min ömma hals med lite glass men det blir bara värre och värre.
Jag hostar så att det skräller och det gör så ont i halsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag har inte rört sen innan helgen och det gör mig frustrerad. Rent kroppsligt alltså, benen vill springa!
Olle och Elias hostar ikapp med mig.
Ser inte fram emot en heldag på universitetet imorgon, speciellt inte eftersom Viggo måste följa med och vänta i bilen. Johan ska till Nyköping och jobba.
Jag ska bara packa min skolväska och sen krypa ner under täcket och tycka lite synd om mig själv.

One response to “Ketchupeffekten

  1. Sofie, du är ALDRIG en värdlös mamma.
    Begränsa bloggeriet, Fejan och smsandet är nog bra. Bara du kan undvika att stressas av att du måste komma ikapp.
    Jag älskar dej,
    Pappa

Kommentera

