Tredje laddningen med nöt- och fröbars

image

Den här gången prövade jag mindre äggvita än de första två gångerna. Förra gången tyckte jag att barsen blev lite för mjuka. Jag tog bara två äggvitor den här gången. Jag hackade dadlar och russin i matberedaren, slängde ner paranötter, cashewnötter, pistagenötter, hasselnötter, mandlar, jordnötter, solroskärnor, sesamfrön, linfrön, pumpakärnor och solroskärnor. Rörde ner några nypor salt och någon tesked stevia. Vispade två äggvitor hårt och blandade ihop allting.

image

Den här gången blev det perfekt gräddat.

image

Jag gjorde dom lite tunnare den här gången eftersom jag var rädd att de skulle bli sega.

image

Riktigt goda. Perfekt mellanmål efter en löprunda på nästan en mil.

Kommentera

