Jag har lärt mig en läxa

Jag sprang in till stan idag, hann nästan ända till förskolan så Johan plockade upp mig när han hämtat pojkarna.
Jag hade flyt i löpningen idag även fast det var snöblandat regn och skymning.
I tunneln under E18 blev det för mörkt och jag snubblade till lite där marken var ojämn och vrickade till min vänstra fot.
Jag har alltid haft svaga fotleder så det var verkligen inte första gången och knappast sista heller.
Jag fortsatte springa lite haltande men det gick över efter någon kilometer. Totalt blev det drygt sju kilometer.
Men nu senare på kvällen är fotleden lite svullen, öm och stel.
Som tur är så kan jag röra på mig ändå imorgon eftersom jag ska ta bilen till stan och lämna pojkarna och sen cykla hem. För att två timmar senare cykla tillbaka till stan för ett besök hos Kajsa, min naprapat. Hon ska kolla på min axel, den känns mycket bättre och mycket smärta har försvunnit men jag vet att musklerna inte är friska så smärtan kommer att komma tillbaka så fort jag försöker träna och anstränga axeln.
Så Kajsa ska behandla mig några gånger så att jag kan komma igång.
Hon är en härlig person och jag ser alltid fram emot att åka dit. Vi har hur mycket som helst att prata om.

Kommentera

