Premiär

image

Dagens premiär i bilder, första gången vi tillagar vårt eget uppfödda lammkött. Lammgryta med blek selleri, timjan, rosmarin, morötter och vitt vin.

image

För mig var det första gången någonsin som jag ätit lamm.

image

Det var mört och eftersom jag inte hade något att jämföra med så kan jag inte säga om det var smaken av lamm eller av grytan som gjorde att det bara fått betyget okej. Vi prövar igen med ett annat recept. Andra kryddor. Men jag åt upp nästan allt på tallriken. Olle sa på en gång, oj deg var jätte god mat pappa och mamma. Och så tog han en andra portion.

image

Det är bra betyg. Jag hoppas att det kommer funka att vi byter ut en stor del av vårt allmänna köttätande mot lammkött. Nästan gratis och väldigt närproducerat.

2 responses to “Premiär

  1. Vi älskar lammstek och brukar göra den ungefär såhär:

    http://m.recept.nu/nina_-_sodertalje/varmratter/kott/dobo_med_smorstekta_primorer/

    Men med mer kryddor (bl.a. Rosmarin och timjan) och köttbuljong. Mums!

Kommentera

