Jag är i chocktillstånd!

image

Det är inte särskilt länge sen jag jag postade ett inlägg med en bild på en bok jag ville ha i julklapp, Lchf för familjen.
Igår när jag hämtade posten så hade jag fått ett paket från Adlibris. Jag blev väldigt fundersam, hade jag beställt någon kursbok som jag helt glömt bort. Fast jag brukar aldrig glömma bort såna saker.
När jag öppnar paketet så är det den boken som han bloggade om att jag ville ha. Vem tusan har skickat den till mig?
När jag ser följesedeln så står där namnet på en tjej i min klass, Angelica.
Helt sjukt, varför har hon skickat den till mig? Då visar det sig att hon helt enkelt bara ville vara snäll. Hon hade nån rabatt på Adlibris så den kostade inte många kronor.
Men ändå, fatta! Hon läste mitt inlägg och bestämde sig för att ge mig en present, vi känner knappt varandra.
Finns det alls såna människor idag? Som är omtänksamma och spontant generösa mot vem som helst. Helt fantastiskt!
Jag blev hur glad som helst och det finns fortfarande hopp om mänskligheten, i alla fall i Värmland.
Och boken är läsvärd, verkligen! Tack Angelica!

Kommentera

