Frukostmuffins

 

 

 

 

Jag tänkte pröva att baka frukostmuffins idag. Väldigt smidigt att ta med sig, typ till universitetet. När de andra käkar en smörgås, en bulle och dricker kaffe. Då kan jag ta fram en läcker muffins och bli mätt utan att knöla i mig onödiga kolhydrater.
Jag utgick från det här receptet, men valde att göra hälften med ost/skinka och hälften med ost/kyckling och örtkryddor. Det blev hur gott som helst. Men dem blev lite små så nästa gång tar jag större formar.
Hur lätt som helst att göra och går att variera i all oändlighet.
Perfekt mellanmål till ungarna också!image

Den vänstra är kyckling och örtkryddor och den vänstra ost/skinka. Jag valde en blandning av örtkryddor som heter Örtagårdskrydda, den är super till allt som har med kyckling att göra. Sås, gryta eller muffins.

image

Kommentera

