Matinspiration

Tänk vad Lchf har öppnat nya dörrar för mitt ätande. Nya maträtter och livsmedel som jag aldrig nånsin trodde att jag skulle pröva.
Det känns härligt.
Jag älskar Aftonbladets och Expressens bilagor om Lchf, som en liten receptbok för runt en femtiolapp. (Dock läser jag aldrig kvällstidningarna)
Har suttit och bläddrat igenom dem jag har för att planera maten för kommande vecka och jag hittar hur mycket som helst som jag vill pröva.

Kokosfisk med blomkålsmos
Torsk i paket
Laxlåda med broccoli och svamp
Spättarullader med fetaost
Kokospanerad torsk med rödbetssallad
Lax med mandeltäcke
Örtfylld fläskfilé med kanelkryddade grönsaker
Kycklinggryta med grönpepparsås
Kycklingfilé med rättikakaka och paprikasås
Kyckling med jordnötssås
Strimlad lövbiff med kantareller och broccoli i gräddig sås
Korvgryta
Renskavsgyta med svamp
Kycklinggratäng med basilika och tomate
Ädelostgratäng med fläksfilé och bacon
Kyckling med italienska smaker
Sallad med ägg, bacon och rostade rödbetor

Allt låter ju jättegott. Sen kan jag ju garantera att vissa saker inte kommer att smaka så bra som de låter, vissa saker kanske till och med ger mig kväljningar á la gamla Sofie.
Men vilken känsla, att vilja pröva nya saker!
Det här har jag väntat på i 29 år.

Kommentera

