Önskas: harmoni

Varför har jag hela tiden känslan av att nätt och jämt hålla ansiktet ovanför vattenytan? Trampa vatten och kämpa men aldrig kunna slappna av och ta djupa andetag innan jag simmar vidare.
Varför kan jag aldrig vara tacksam för allt som jag faktiskt har? Istället för att vara glad över min fina och friska familj så vill jag bara ha lite lugn och ro. Kunna ta någon dag som den kommer utan att känna en stor sten på mitt bröst med alla saker som jag borde eller se till att de blir gjorda.
Jag önskar mig förmågan att kunna njuta av stunden som jag befinner mig i just nu.
Kunna slappna av och vara glad, känna ett inre lugn och en harmoni i kroppen.

Hur gör man?

One response to “Önskas: harmoni

  1. Mindfulness!

Kommentera

