Projekt vindskydd

image

Vi har bestämt oss för att bygga ett vindskydd i den ena hagen. Så att Pampe och flickorna kan gå ute så länge som möjligt i vinter. Det ska byggas mot kortsidan på vår ladugård och vara öppet på den vänstra kortsidan, på den högra kortsidan blir det foderhäck. Mitt på ladugårdsväggen finns en liten dörr, där har vi tänkt att vi ska kunna fylla på hö så att vi slipper gå in i hagen. Pampe är allt annat än pålitlig, jag har redan fått mig en riktig tjottablängare i ryggen så jag åkte i backen. Inget jag vill utsätta mig för igen och verkligen inte två gånger varje dag. Det här projektet kommer att gå långsamt men vi måste bli klara så fort som möjligt.

image

Det har funkat riktigt bra att ha flocken ute men nu börjar det bli ruggigt höstväder så vi måste skynda på. Det försvåras av min axel som inte vill snickra och sjukdomar i familjen. Men vi gör som vanligt vårt bästa.

Vi kommer utgå från en ritning på en carport, den kommer nog att funka bra.

Kommentera

