Nu håller vi tummarna!

Nu sitter jag på tåget på väg hem, Johan och pojkarna ska hämta mig i Degerfors.
Jag har varit hos Thomas Andersson som är läkare på Ortopedmedicinska kliniken i Uppsala.
Jag var där första gången i april och fick en kortisoninjektion i min högra axel. Den gången blev diagnosen inflammation i det muskelfäste som heter infra spinatus. Efter injektionen blev det mycket bättre, det mesta av smärtan försvann men inte till 100%. Och i somras så kom det tillbaka, inte riktigt på samma sätt men ändå en smärta som hindrar mig att leva ett normalt liv, vara aktiv och träna.
Nu fick jag äntligen träffa honom igen och den här gången visade det sig att infra spinatus är helt smärtfri, däremot så visar jag påtaglig smärta i muskelfästet som ligger precis bredvid, det som heter supra spinatus. Förmodligen hade jag en dubbeldiagnos från början.
Men nu har jag fått en oskön kortisoninjektion i det fästet också så om 10-12 dagar borde jag inte känna av axeln någonting.
Jag hoppas innerligt att det går vägen, efter tre och ett halvt år av smärta vore det om det var över nu.

Kommentera

