Lite ledsen

Idag är jag lite ledsen, tänker på min mormor.
Att hon borde ha ringt på min födelsedag och säga Hardenäran! Hon sa så min mormor, aldrig grattis utan hardenäran.
Jag hörde hennes röst, hur det skulle ha låtit när jag svarade i telefonen, allt vi skulle prata om, allt jag skulle berätta.
Allt som jag vill dela med henne.
Jag skulle ha fått ett Grattiskort i brevlådan och skulle ha känt igen handstilen på kuvertet.
Hon och Gösta skulle ha hälsat på, suttit i köket och fikat.
Nu blev det inte så.
Utan jag gråter en stor skvätt istället och tänker på hur det borde ha varit, om livet inte var orättvist.
Om hon hade fått leva, här tillsammans med oss.

image

Kommentera

