Vindskydd

Jag hittade en pressening i firmabilen. Den får bli mitt vindskydd inatt.
-Härligt! Det blir också ett test för min US.G.I sovsäck och min nya franska arme ryggsäck. Viggo hänger självklart också me. Tyvärr är det fortfarande 10 grader ute. Jag hade hoppats på en lägre temperatur. Inatt använder jag den svarta (intermediate) sovsäcken och den yttre bivy bagen.
Det blev faktiskt väldigt mysigt under en lättviktspressening.

image

image

image

image

-Dags att sova. Utvärdering och enduro imorgon.

2 responses to “Vindskydd

  1. Emanuel och Caroline

    Tack för inspiration! Är så sugen på att lämna Karlstad för en vecka, skippa allt vad plugg heter och ta ett par dagars ensam fjällvandring högt uppe i norr. Så vackert nu med alla färger o den härliga höstluften är fantastico. Dock börjar vfu imorn o jag hostar fortfarande mig vaken om nätterna..så det få vänta.. men en natt här i skogen är ju inte helt fel. Vill också se om sovsäcken min håller vad den lovar.
    Nöjd med dina inköp?
    Förresten, om du råkar ha koll på något superregnställ/gore-texställ i rimligt pris, säg till!
    Emanuel hälsar!
    /Carro

    • Kul att man kan inspirera. Man behöver inte göra det komplicerat. Det är bara att ge sig ut i skogen. Hösten är fin, bäst är att det är myggfritt.
      Jag är mycket nöjd med mina inköp, måste ha ett bättre vindskydd bara.
      Jag känner mest till militära produkter till jättebra priser. Det går säkert att hitta nåt med bra kvalitét där. Om det är civila grejer tycker jag att det e svårare att hitta rimliga priser.
      Det mesta tycks vara billigare från engelska webshoppar. Jag har en del sådana länkar.
      Hälsa brorsan.

Kommentera

