Vaddå fritid?!

Johan jobbar över ikväll, jag tog bussen direkt från universitetet och Johan hämtade mig inne i Karlskoga. Jag släppte av honom på jobbet och hämtade sen pojkarna.
Middag, lite tjafs och sen badning.
Sagoläsning och läggning.
Röjning på hela nedervåningen, plocka ner tvätt, vika ihop och starta ny maskin.
Plocka undan badgrejer och göra i ordning förskolepåse till imorgon.
Gå ut, ge katterna mat, fylla på mat och vatten till hönsen.
Plocka ägg.
Gå till lagården, ge hö och vatten till fåren som står inne.
Ge havre och vatten till bagglammen som går ute.
Gå en kissrunda med Viggo och sen in igen.
Ta fram mat ur frysen till imorgon, tvätta ägg och borsta tänderna.

Observera att jag inte ens nämnt något som har med skolan att göra.
Hur fan har folk tid att titta på tv?
Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig.
Jag är sliten, sover oftast inte mer än sex timmar per natt.

Laddar batterierna inför en hemmapluggdag imorgon.
Johan tar firmabilen hem ikväll, jag förbjöd honom att cykla hem eftersom han varken har lyse eller reflexer. Så vi måste få pojkarna till förskolan och firmabilen till Johans jobb.
Så jag följer med imorgon bitti och springer hem innan jag börjar reda ut allt jag behöver veta inför tentan.
Bra start på dagen med tio km i benen!

Kommentera

