Uppdatering

Jag känner att jag verkligen inte prioriterar att blogga just nu.
Tråkigt men nödvändigt.
Johan har iaf klippt färdigt alla får, nu väntar vi på veterinären som ska komma och ta blodprov den här veckan. Efter det så kan vi släppa ut allihop igen, då ska vi dela upp den i två flockar. Helge får gå med sina gamla tjejer som han betäckte förra året också.
Pampe däremot, han får nöjet att ta oskulden från tacklammen.
Det är några saker vi måste fixa inför resten av hösten och vintern.
Två till foderhäckar, en spång och några grindar så att vi kan dela av en bit av ladan så att en flock kan få in där och äta och lägga sig om det blir regnigt och blåsigt.

Min bil blir förmodligen färdig den här veckan, den ska få en front och det ska nollställas en felkod. Sen ska extraljusen monteras som jag fick i julklapp förra året.
Det ska bli så skönt när den är klar, besiktning och påställning så kan jag tuta och köra sen!
Det skönaste är inte att jag slipper ta bussen för det kommer jag nog fortsätta att göra, utan att vi äntligen blir av med det  orosmolnet som hängt över oss sen i april.
Då kan vi gå vidare och fixa allt annat som kommer näst på prioriteringslistan.

Kommentera

