Trix och knix

Det här att bara ha en bil börjar bli en vana för oss. Min bil rasade i början av april, då trodde vi aldrig att vi skulle klara oss fem månader utan två bilar.
Men eftersom vi tycker om att röra på oss både jag och Johan så har det funkat över  förväntan.
Som igår, då tog Johan bilen på morgonen och lämnade pojkarna på förskolan och åkte sen till jobbet.
Viggo var kvar hemma. Jag cyklade till bussen på morgonen och kom tillbaka vid lunch.
Jag fixade till djuren, tog på mig löparkläderna och knöt Viggos koppel runt midjan och sprang och hämtade bilen.
Tio km på prick timmen gjorde vi. Sen hämtade jag pojkarna och Johan kunde jobba över några timmar och cyklade hem vid halv åtta.
Idag blir det också lite pusslande men med kärlek och förstående och kommunikation löser man det mesta!

One response to “Trix och knix

  1. Ja det kan vara en hel del pusslande under vardagen och då är det som du säger det bästa att kommunicera med varandra på bästa sätt och vara förstående med varandra. Att hitta någon som kan hjälpa en…föräldrar eller en barnflicka kan också underlätta!

Kommentera

