Jag älskar biblioteket!

Bibliotek är alldeles för underskattat idag. Vi kan ju låna böcker, ljudböcker, filmer och tv-spel alldeles gratis.
Plus att det är roligt att leka på biblioteket, jag har flera gånger visat bilder på bilarna som de har på barnavdelningen på biblioteket i Karlskoga.
image

Och så ger de bort gratis barnböcker ibland.
De rensar ur hyllorna och skänker bort gamla böcker för att ge plats för nya. Och som jag brukar säga så kan man aldrig få för många böcker, speciellt inte när de är gratis.
image

Idag hittade jag en hög igen. Några böcker som passar Olle nu, klassiker av H C Andersen som illustrerats av samma tecknare som i Albin-böckerna. Och en rymdbok, den har Olle redan ingivit när han har vilskitit.
Förra gången så blev det betydligt flera böcker, vissa kanske förblir olästa men vad gör det?

One response to “Jag älskar biblioteket!

  1. Vilskita är en dygd!

Kommentera

